Trecerea unei publicatii din mediul traditional (print) pe online implica cel putin trei elemente principale care trebuie luate in seama. Adaptarea trebuie sa tina cont de publicitate, continutul publicatiei si obiceiurile de consum ale cumparatorilor, a spus, in cadrul conferintei Internetics Hot Spot, Cristi Parvan, managing partner la agentia online Media Target.
"Echipa de vanzari trebuie sa se adapteze in a vinde publicitate pe online. O revista sau ziar nu poate supravietui trecerii pe online daca se limiteaza la aceleasi articole ca pe print. Trebuie adaugat continut suplimentar", a declarat Parvan.
"De asemenea, inainte de a se face trecerea pe online, trebuie studiat obiceiul de consum al cititorilor. Daca acestia sunt in varsta, este mai putin probabil ca ei sa ramana fideli si pe online. In schimb, ar putea fi mai interesati cei mai tineri", a mai spus reprezentantul Media Target.
Acesta considera ca ziarele au mai multe sanse in a se adapta trecerii pe online, in timp ce revistele "nu prea au sanse de reusita". Pe de alta parte, ziarele traditionale "sunt cu un picior in groapa", in timp ce unele reviste inca merg bine.
Adina Vasilescu, new media publisher la Sanoma Hearst Romania, considera ca una dintre deficientele majore ale presei autohtone este faptul ca jurnalistii obisnuiti sa scrie pentru print nu reusesc sa treaca ulterior pe online, sau o fac cu mare greutate.
"E o ruptura la nivel de angajati, dar si la nivel de mentalitate. Uneori, cei din print 'privesc de sus' pe cei din online si acest lucru este gresit", spune Vasilescu.
La randul sau, Orlando Nicoara, director executiv Apropo Media, subliniaza ca nesiguranta economica a "deschis" oamenii mai mult. Acestia sunt dispusi sa faca mici compromisuri pentru a-si pastra locul de munca, fiind gata sa isi schimbe pozitia intr-o compani