"Dacă anul trecut spuneam că new media va fi revelaţia crizei, acest lucru este confirmat acum de faptul că publicitatea online a fost cel mai puţin afectată de scăderile înregistrate în domeniu. Piaţa media românească şi-a început trendul descrescător în octombrie 2008, a atins un palier minimal în 2009, iar 2010 ne va arăta unde se află de fapt adevăratul fund al sacului", a declarat Octav Popescu - Vicepreşedinte Initiative.
În 2009, valoarea totală netă a pieţei locale de media a scăzut cu 37%, atingând un nivel sub cel din 2006. Toată media a simţit impactul crizei economice, dar printul a fost cel mai afectat (-55%), urmat de outdoor (-40%), în timp ce TV-ul a scăzut cu 34%, radio-ul cu 28% şi internetul cu 19%, după cum arată studiul Media Fact Book 2010.
Piaţa radio s-a confruntat cu aproximativ aceleaşi probleme ca şi printul, multe staţii locale fiind închise. 2009 a fost marcat de schimbări ale cotelor de audienţă în Bucureşti, Radio Zu surclasând Radio 21. Outdoor-ul a fost în 2009 aproape la fel de afectat ca şi print-ul, în special din cauza lipsei de măsurare şi evaluare.
În 2009, publicitatea online a avut cea mai mică scădere a volumului. Acest lucru a fost generat de creşterea numărului de utilizatori şi a faptului că internetul devine o sursă de informare mai credibilă în comparaţie cu TV-ul sau print-ul.
Anca Iovan
Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.
"Dacă anul trecut spuneam că new media va fi revelaţia crizei, acest lucru este confirmat acum de faptul că publicitatea online a fost cel mai puţin afectată de scăderile înregistrate în domeniu. Piaţa media românească şi-a început trendul descrescător în octombrie 2008, a atins un palier minima