Subsidiara locala a Henkel a fost anul trecut pe locul 7 la nivel de profit operational in ierarhia celor 32 de companii din regiune ale grupului german.
Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania, pariaza pe cresterea cotelor de piata si a consumului pentru a livra grupului profituri mai mari in urmatorii ani. In Romania, compania a inregistrat in 2009 o rata a profitului EBIT (operational) de peste 10%, potrivit directorului Henkel.
Producatorul detergentilor Persil si Pur a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 571 milioane de lei (135 mil. euro), in scadere cu 3% in lei fata de 2008, divizia de adezivi (Loctite, Moment) avand aproximativ jumatate din aceasta valoare. Celelalte divizii ale Henkel Romania sunt detergentii si produsele cosmetice (precum Taft sau Palette).
"Sa promitem insa ca ne mentinem pe aceasta pozitie in 2010 este loterie. Daca nu vor fi dezastre economice este posibil sa realizam acest lucru", afirma Sfrija.
Cum va face fata insa presiunii pe preturi mici? In industria alimentara, de exemplu, aceasta a adus insolvente in randul micilor producatori.
"Pretul este aproape de a deveni singurul criteriu de alegere a unui produs. Reactia producatorilor este de a reduce preturile, dar acest lucru nu se resimte neaparat in profit. Sunt segmente de piata pe care, daca aduci produse mai ieftine, cresti consumul, ceea ce salveaza profitul", subliniaza directorul Henkel.
Compania vrea sa muste din cota de piata a competitorilor pentru a-si asigura cresteri de peste 10% pe piata bunuilor de larg consum in 2010.
"Obiectivul este ca Henkel Romania sa fie un furnizor de profit tot mai important pentru grup, iar castigarea de cote de piata si cresterea consumului vor fi pilonii majorarii profitului in urmatorii ani".
"Noi am adoptat strategia agresiva: in criza ne crestem cotele de piata pe toate segmente