Ibiza ST completează gama de modele a constructorului spaniol, păstrând veleităţile dinamice recunoscute ale mărcii. Seat se lansează într-un nou segment de piaţă din dorinţa de a mări vânzările. Oferă un produs robust, corect şi credibil. „Adevărul“ a fost la Barcelona pentru a conduce noul Ibiza ST.
Noua politică comercială impusă de noul preşedinte SEAT, James Muir, este una foarte pragmatică. Deşi break-urile nu au figurat niciodată în viziunea mărcii SEAT, iată că vremurile cer abordări originale şi extensii pe toate fronturile.
Un portbagaj mai încăpător
Designerii au primit sarcina de a crea un break cu un look cât mai sportiv, mai aproape de imaginea pe care vrea să o comunice marca. Adică nu un break utilitar, ci unul încăpător, dar dinamic şi, mai ales, aerodinamic. Cu un coeficient aerodinamic de 0,325 trebuie să admitem că misunea este îndeplinită. Într-un fel, nu a fost o misiune foarte dificilă.
Practic, ST este mai lung cu doar 18 centimetri (4,23 metri), având exact acelaşi ampatament, înălţime şi lăţime ca versiunea în cinci uşi. Deci toată mărirea s-a făcut de dragul unui portbagaj mai încăpător (+138 de litri) ajuns acum la 430 de litri şi expandabil la 1.164 de litri. Corectă este şi înălţimea platformei până la care trebuie ridicate bagajele: 578 de milimetri.
Cum merge
Ibiza ST vine şi cu şase motoare, dintre care unul nou în gamă, 1,2 TSI. Două dintre cele şase motoare sunt în trei cilindri, iar patru au injecţie directă şi turbo. Se asigură puteri între 70 CP şi 105 CP. La testele din Catalunia, am condus doar două versiuni în ideea de a face o comparaţie între declaraţii şi realitate. Am început cu 1,2 TSI Ecomotive Technology, un propulsorrealizat după ultima tehnologie VW pentru benzină, ce produce 105 CP şi un cuplu de 175 Nm.
Consumul mediu indicat de constructor est