Piata de invelitori pentru acoperis a scazut anul trecut cu 34%, iar tendinta de reducere ar putea continua si anul acesta, insa principalii jucatori ezita sa faca estimari privind nivelul afacerilor, cele mai mari sperante fiind indreptate catre semestrul doi, scrie revista Business Construct (www.zf.ro/business-construct).
Cei mai mari jucatori de pe piata de tigla metalica, care are o pondere de 50% din totalul segmentului de invelitori, se vor concentra anul acesta mai mult pe cresterea cotei de piata si pe promovarea brandurilor, chiar daca va continua sa se reduca consumul. Cum vor reusi insa o crestere a afacerilor, in conditiile in care este apreciata o majorare a preturilor la materia prima cu 20%?
Valoarea totala a pietei de invelitori din Romania a fost anul trecut de aproximativ 116 milioane de euro, in scadere cu 34% fata de nivelul din 2008, potrivit studiului de piata realizat de compania de consultanta Neomar Consulting. Din totalul pietei, cea mai mare pondere, de 50%, o ocupa segmentul de tigle metalice, care in 2009 a inregistrat de asemenea o scadere de 34% fata de nivelul din anul precedent coborand la o valoare de aproximativ 58,7 milioane de euro.
Pentru acest an se estimeaza in continuare o usoara scadere a vanzarilor de tigle metalice, de maxim 2%, pana la valoarea de 57,8 milioane de euro, potrivit estimarilor unor jucatori din piata. Evolutia in volum a pietei este putin probabil sa scada in conditiile intrarii pe piata a produselor mai ieftine si mai slabe calitativ, care le vor inlocui pe cele mai scumpe, fenomen semnalat inca din 2009.
Restul segmentelor incluse in piata de invelitori sunt reprezentate de tiglele ceramice, cu o pondere de 19%, tiglele din beton, care reprezinta 12% din totalul vanzarilor, sindrelele bituminoase si placile ondulate, cu o pondere de 14% si respectiv 5%. Cel mai afectat segme