Potrivit estimărilor din Media Fact Book, recent lansat de Agenţia Initiative, valoarea totală a pieţei locale de media a scăzut cu 37% în 2009 atingând un nivel sub cel din 2006. Toată media a simţit impactul crizei economice, printul fiind cel mai defavorizat, urmat de outdoor, tv, radio şi internet.
În cazul radioului, 2009 a fost marcat de câteva schimbări ale cotelor de audienţă în Bucureşti, exemplu Radio ZU care a surclasat Radio 21. În condiţiile unui al doilea val de criză, în 2010 se preconizează o scădere de - 9% faţă de anul precedent: "Industria de marketing urmează trendurile economiei, noi nu putem crede că economia va stagna, ea va creşte, dar ne va lua mult timp să ajungem la nivelul din 2008, care a fost vârful", spune Veronica Savanciuc, preşedintele Initiative.
Un 2010 plin de semne de întrebare, schimbări, turbulenţe şi bugete reduse fac din România o piaţă dificilă, dar, "în ciuda tuturor problemelor, media evoluează. Iar atunci când vom ieşi din criză vom vedea un peisaj media foarte diferit de cel de până acum", a declarat Octavian Popescu, vicepreşedinte Media&Digital, păstrând o notă optimistă.
Media fact Book este singura lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de Agenţia Initiative din anul 1997. Potrivit estimărilor din Media Fact Book, recent lansat de Agenţia Initiative, valoarea totală a pieţei locale de media a scăzut cu 37% în 2009 atingând un nivel sub cel din 2006. Toată media a simţit impactul crizei economice, printul fiind cel mai defavorizat, urmat de outdoor, tv, radio şi internet.
În cazul radioului, 2009 a fost marcat de câteva schimbări ale cotelor de audienţă în Bucureşti, exemplu Radio ZU care a surclasat Radio 21. În condiţiile unui al doilea val de criză, în 2010 se preconizează o scădere de - 9% faţă de anul precedent: "Industria de m