Preşedintele Academiei Europene de Film va fi distins la TIFF cu Premiul pentru Întreaga Carieră. Wim Wenders este atras de filmele româneşti mai întâi prin titlurile lor, iar „Trafic“ este pelicula care a dat tonul noii cinematografii autohtone.
Regizorul german şi-a dezvăluit, la TIFF, secretul după care se ghidează atunci când alege ce filme urmăreşte la marile festivaluri la care participă: titlul peliculei.
„Cred foarte mult în titluri şi realizatorii de filme româneşti au inventat filme grozave. Spre exemplu, când am văzut la Berlin titlul «Eu când vreau să fluier, fluier» am vrut să-l văd. E un titlu foarte bun!", a evidenţiat Wim Wenders. În aceeaşi notă, cineastul ce a realizat până acum peste 50 de filme a vorbit cu admiraţie despre filmul românesc.
„Oamenii au foarte multe de învăţat de la cinematografia românească pentru că ea a demonstrat că fără mari mijloace poţi face filme mari", a spus acesta. Wenders s-a dovedit a fi un mare fan al filmelor româneşti, încă din vremea tinereţii, când vedea documentare din ţările est-europene la festivalul de la Oberhausen.
„Dar noul cinematograf românesc s-a revelat la Cannes, prin scurtmetrajul «Trafic». Mi-a plăcut foarte mult scenariul şi de aceea am acceptat, împreună cu Martin Scorsese, să fiu producător executiv al filmului, după ce m-a sunat Cătălin Mitulescu. Am citit scenariul, am văzut prima versiune şi sunt mândru de cum a ieşit", a povestit regizorul. „4,3,2" al lui Mungiu l-a văzut de trei ori şi a ratat „California Dreamin'".
Cinematografe pentru independenţi
În viziunea regizorului, principalul dezavantaj al cinematografiei europene este, în prezent, lipsa de vizibilitate pentru producătorii independenţi. „Prea puţine filme bune vezi în afara festivalurilor, iar soluţia pentru această problemă ar fi schimbarea sistemului de distribuţie. Cred că ar trebui să creă