Cel mai vestit comentator auto desemna generaţia anterioară a lui Subaru Outback ca fiind „maşina perfectă". Am subscris fără rezerve la opţiunea lui Jeremy Clarkson, pentru că foarte puţine maşini de pe piaţă ştiau să îmbine atât de bine o gardă la sol generoasă, un tren de rulare cu tracţiune integrală deşteaptă şi un confort extrem. Iar de la venirea motorului boxer diesel în gama Outback, lucrurile stau şi mai bine.
Înseamnă asta că noul Outback este maşina perfectă? Nu, pentru simplul motiv că nu există aşa ceva. Totuşi, având în vedere ţara în care locuim şi necesităţile unei familii, Outback are suficient de multe atuuri care ar trebui cel puţin să distragă atenţia de la maşinile nemţeşti de clasă medie.
Mai mare, dar mai puţin elegant
A patra generaţie de Outback rămâne în zona frumosului. Maşina este foarte bine proporţionată şi îţi atrage privirile din orice unghi o examinezi. Protecţiile pentru noroi dau foarte bine pe acest break mai înalt, iar grila cromată de pe calandru este foarte reuşită.
Habitaclul vehiculului de test era scăldat în lumină atât datorită trapei din plafon, cât şi mulţumită pielii bej perforate care îmbracă interiorul. Contrastul dintre materialul acesta excelent şi tăria lipsită de eleganţă a bordului de plastic inferior îţi va ridica o sprânceană, dar o vei coborî la loc o dată ce vei pune mâna pe consola centrală şi pe volanul cu inserţii de aluminiu. Unele materiale puteau fi semnificativ mai bune, dar Outback reuşeşte ceea ce-şi propune: te simţi confortabil la bord.
Spaţiu, putere şi economie
Spaţiul este imens, pentru că noul Outback a crescut în dimensiuni în toate direcţiile. Oricât ai da în spate scaunele din faţă, tot va rămâne cam jumătate de stadion la dispoziţie pentru genunchii celor din spate. În plus, ai unde să stochezi absolut orice îţi trece prin minte: portbagajul oferă 526 litri