* în momentul de faţă, printre piloţii "Tarom" se numără un singur brăilean * are 47 de ani şi a reuşit, în 2008, să intre în clubul specialiştilor cărora li se încredinţează avioane de milioane de euro şi soarta a sute de pasageri
* 63.000 de euro, atât costă, în momentul de faţă, cursurile de specializare pentru piloţii zborurilor comerciale
Să controlezi, apăsat de responsabilitatea siguranţei a zeci sau sute de pasageri, un mastodont construit din aluminiu, oţel şi sticlă, care zboară la kilometri deasupra Pământului şi să aterizezi fără cusur, indiferent de capriciile vremii - sunt operaţiuni deosebite ce necesită calităţi deosebite. Calităţi oferite de abilităţi naturale dar şi de nenumărate ore de antrenament. Fiecare aviator visează, probabil, să se califice în liga superioară a piloţilor de zbor comercial. Puţini sunt, însă, cei care reuşesc. Printre ei se află şi Mihai Onel, singurul brăilean angajat, în momentul de faţă, ca pilot la "Tarom". L-am întâlnit la mitingul aviatic desfăşurat week-end-ul trecut pe aerodromul de la Vădeni şi l-am întrebat cât de greu se poate dobândi un astfel de post. "Nu e la îndemâna oricui să ajungă acolo. Pe lângă lunga perioadă de pregătire, îţi trebuie o sănătate de fier, fizică şi psihică şi îţi trebuie foarte mulţi bani. În prezent, ca să o iei de la zero, începând cu cursurile premergătoare, continuând cu Academia de Aviaţie şi terminând cu examenele suţinute la Autoritatea de Aeronautică Civilă, te costă 63.000 de euro. Mai existau, în anii trecuţi, zece locuri la Academie suportate de stat. Restul sunt locuri cu plată. Eu, cu pregătirea pe care o aveam dinainte, am avut nevoie doar de jumătate dintre cursuri şi, în consecinţă, am plătit doar jumătate din această sumă. E foarte dificil să ajungi în cabina unui avion de linie. Odată ajuns acolo însă, satisfacţiile sunt pe măsură. Atât cele morale, care te fac