Aparitia si dezvoltarea foarte rapida a retelelor sociale au modificat modul in care relationam, fiind uneori o varianta mult mai confortabila pentru cei care au retineri in a relationa in cadrul unor evenimente organizate. Cu toate acestea, popularitatea unui individ nu este data de numarul de contacte pe care le are in cadrul unor retele precum Facebook sau Twitter, ci de efortul depus in a relationa cu toate aceste cunostinte, spune intr-un interviu acordat Wall-Street Andy Lopata, una dintre cele mai importante figuri din domeniul networking-ului de business.
Supranumit “Mr Network” de catre publicatia The Sun si unul dintre cele mai importante nume din domeniul networking-ului in Europa, Andy Lopata este co-autor a doua titluri pe zona de relationare in afaceri, respectiv “Building a Business on Bacon and Eggs” si “Death Came Third!”. In plus, Andy Lopata a ocupat timp de 8 ani functia de director general al Business Referral Exchange, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare pe baza de recomandare din Marea Britanie, cu peste 2.000 de companii membre. In prezent, Lopata ofera consultanta atat pentru antreprenori, cat si pentru companii precum NatWest Bank, Merrill Lynch si Capita. Andy Lopata a fost prezent in calitate de speaker in cadrul evenimentului Antreprenor2010, organizat de revista Money Express si Fundatia Post-Privatizare.
Wall-Street: Cum arata networking-ul cand ati intrat in acest domeniu si ce s-a schimbat intre timp?
Andy Lopata: Am intrat in domeniul networking-ului in anul 1999, in Marea Britanie. Relationarea era un fenomen putin cunoscut la vremea respectiva, cu toate ca existau de ceva timp Camerele de Comert. Cele mai multe evenimente organizate erau centrate in jurul incercarilor unor oameni de a vinde ceva altora, invitatii incercand sa cunoasca cat mai multe persoane de la care sa obtina cat mai multe c