Metrorex şi-a lăsat o importantă sursă de venit la cheremul sindicatului condus de Ion Rădoi, deşi este o companie masiv subvenţionată de stat. Ministrul Berceanu promite rezilierea contractului. Din banii de chirii pe care îi încasează sindicatul de la Metrou, prea puţini ajung la cei cărora le sunt destinaţi: angajaţii.
În urma dezvăluirilor din „Adevărul" privind afacerile pe care le face sindicatul de la Metrou pe seama patrimoniului Metrorex, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ieri-seară, că este decis să rezilieze contractul dintre Metrorex şi Sindomet SRL.
„Trebuie să se termine odată cu situaţia asta de stat în stat. Este incredibil ce se întâmplă acolo. Încă de ieri (alaltăieri - n.r.) am început consultarea mai multor jurişti care verifică deja contractele şi vă promit că rezilierea se va produce foarte repede, că nu vom sta prin instanţe ani în şir. Deci, nu este vorba nici măcar de negociere, ci de reziliere, de încheiere a acestui contract dintre Metrorex şi Sindomet", a precizat ieri, pentru „Adevărul", ministrul Radu Berceanu.
CITEŞTE ŞI
Pensionar gălăţean: "Mie îmi taie din pensie, ca să dea bani la Metrou? E o mare porcărie!"
Metroul, puternic subvenţionat de stat
Două treimi din bugetul Metrorex vine de la bugetul de stat sub formă de subvenţii. La un buget de peste 600 de milioane de lei, peste 400 de milioane provin de la bugetul de stat sub formă de subvenţii. Fondul de salarii este de 285 milioane de lei, iar veniturile realizate prin vânzarea biletelor se ridică la 140 de milioane de lei.
Practic, compania este aproape bugetară. În aceste condiţii, este cu atât mai suspect faptul că a renunţat la exploatarea unor bunuri din propriul patrimoniu, cum ar fi spaţiile comerciale şi cele publicitare, în favoarea sindicatului de la metrou, condus de Ion Rădoi. @N_P