Valoarea totală a acesteia a scăzut în 2009 cu 37%
Publicitatea online a fost cel mai puţin afectată de criza financiară
Ziarele şi outdoor-ul au avut cel mai mult de suferit de pe urma reducerii bugetelor
Anul 2009 a fost unul foarte dificil pentru industria locală de media, valoarea totală a pieţei scăzând cu 37%, nivel sub cel din 2006, potrivit studiului Media Fact Book, lansat ieri de Initiative.
Toată media a simţit impactul crizei
Toată media a simţit impactul crizei economice şi financiare, dar publicaţiile tipărite au fost cele mai afectate, înregistrând un declin de 55%. Acestea au fost urmate de outdoor, cu un minus de 40%, în timp ce TV-ul a scăzut cu 34%.
De asemenea, şi radioul şi internetul au avut rezultate negative, de -28%, respectiv -19%, potrivit studiului.
În 2009 au fost lansate noi canale TV dar, pe de altă parte, piaţa de print a fost caracterizată de o scădere a audienţei, pe măsură ce majoritatea revistelor şi ziarelor şi-a scăzut tirajul. Unele titluri s-au concentrat pe varianta online, în timp ce altele au fost închise sau vândute.
Piaţa radio s-a confruntat cu aproximativ aceleaşi probleme ca şi printul, multe staţii locale fiind închise, iar 2009 a fost marcat de schimbări ale cotelor de audienţă ale posturilor din Bucureşti.
Outdoor-ul a fost în 2009 aproape la fel de afectat ca şi print-ul
Outdoor-ul a fost în 2009 aproape la fel de afectat ca şi print-ul, în special din cauza lipsei de măsurare şi evaluare.
În 2009, publicitatea online a avut cea mai mică scădere a volumului. Acest lucru a fost generat de creşterea numărului de utilizatori şi a faptului că internetul cunoaşte o creştere a credibilităţii.
"Dacă anul trecut spuneam că new media va fi revelaţia crizei, acest lucru este confirmat acum de faptul că publicitatea online