Cifra de afaceri a companiei a înregistrat o scădere cu 17 %, până la 134 de milioane de euro, atingând acelaşi nivel ca în 2007. „Principalii factori care ne-au ajutat să nu scădem mai mult în 2009 sunt evoluţiile pozitive înregistrate de tehnologia auto şi de Bosch Communication Center”, a declarat Brigitte Eble, Director general Robert Bosch S.R.L. şi reprezentanta Grupului Bosch în România.
Chiar dacă 2009 a însemnat o diminuare a cifrei de afaceri a diviziei Bosch Automotive Aftermarket, începutul anului 2010 a adus o creştere a vânzărilor în aproape toate domeniile de activitate aferente acestui segment. Deosebit de îmbucurătoare este revigorarea segmentului de diagnoză auto pentru atelierele de service, dar şi interesul tot mai crescut pentru serviciile oferite de reţeaua Bosch Car Service. La finalul anului 2009, Bosch Car Service a avut în România 76 de parteneri în 40 de oraşe, cifră care va creşte în 2010 cu 15 noi locaţii. Alexandru Eftimiu, directorul diviziei auto de la Bosch România, spune că preţurile în reţeaua se service auto Bosch sunt cu 10% mai mici, în comparaţie cu unităţile service de marcă.
Fabrica din Blaj, puternic afectată de criză
În calitate de furnizor de componente şi soluţii complete de sisteme de acţionare şi control al mişcării, pentru toate ramurile industriale, Bosch Rexroth a fost puternic afectat de criza economică. Fabrica de la Blaj s-a confruntat cu o scădere accentuată a comenzilor, astfel încât nu s-a mai reuşit asigurarea unei norme întregi pentru toţi angajaţii. Din acest motiv, numărul angajaţilor a scăzut la sfârşitul anului 2009 cu aproximativ 40 de persoane, ajungând la 344. De la începutul lui 2010, s-a simţit o îmbunătăţire a situaţiei, datorită redresării mediului economic internaţional.
Sculele electrice, declin odată cu piaţa imobiliară
Contextul generat pe piaţa imobiliară în 200