Concernul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., al doilea mare constructor mondial de nave, a anuntat ca divizia sa din Romania (Daewoo Mangalia Heavy Industries) ar putea primi o garantie guvernamentala pentru un credit destinat finantarii operatiunilor sale.
Purtatorul de cuvant al grupului sud-correan, Ahn Wook Hyeon, a declarat, citat de Bloomberg
ca guvernul roman ar putea garanta un credit de 83 milioane dolari acordat de o banca romaneasca pentru Daewoo Mangalia Heavy Industries.
Purtatorul de cuvant a refuzat sa dezvaluie identitatea bancii care va beneficia de garantii din partea Guvernului si nu a vrut sa spuna care au fost criteriile care au dus la alegerea acestei institutii financiare.
Compania Daewoo Mangalia Heavy Industries s-a infiintat in anul 1997, prin asocierea intre constructorul naval Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering din Coreea, care detine 51% din actiuni, si Santierul naval 2 Mai - Mangalia, societate care detine 49% din actiuni si este sub controlul statului roman. DMHI a devenit cel mai competitiv santier naval privind constructia si repararea de nave din zona Marii Negre.
La finele anului trecut Daewoo Mangalia Heavy Industries avea datorii mai mari decat capitalul, ceea ce ii afecteaza cresterea capacitatii. Societatea are comenzi pentru 14 nave in valoare de 1,1 miliarde de dolari, echivalentul a peste doi ani de activitate.
Concernul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., al doilea mare constructor mondial de nave, a anuntat ca divizia sa din Romania (Daewoo Mangalia Heavy Industries) ar putea primi o garantie guvernamentala pentru un credit destinat finantarii operatiunilor sale.
Purtatorul de cuvant al grupului sud-correan, Ahn Wook Hyeon, a declarat, citat de Bloomberg
ca guvernul roman ar putea gar