Directorul IAR Ghimbav, Neculai Banea, a propus, într-o întâlnire cu reprezentanţii mediului de afaceri braşovean, realizarea unui aeroport de mici dimensiuni pe infrastructura bazei Mircea Zorileanu, costurile unui astfel de proiect fiind estimate la 15 milioane de euro, bani care urmează să fie investiţi de primăria municipiului Braşov. Banea a arătat că anul trecut a fost înfiinţată societatea comercială Aeroportul SRL, în care compania IAR Ghimbav deţine 49% din acţiuni, iar Primăria Braşov 51%, proiectul obiectivului fiind deja realizat de compania de consultanţă Iptana.
Potrivit oamenilor de afaceri braşoveni, după ce proiectul aeroportului va fi prezentat, Primăria Braşov ar putea demara o emisiune de obligaţiuni prin care să se atragă finanţare pentru construirea acestui aeroport, în condiţiile în care Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav se va mai lăsa aşteptat ceva vreme.
Banea a precizat că asocierea dintre companie şi Primăria Braşov ar fi utilă, având în vedere că autorităţile publice ar putea veni cu finanţarea, iar societatea ar putea pune la dispoziţie atât terenul, 20 de hectare, cât şi cele două hangare. "Există studii pentru 2 aeroporturi cu piste paralele, cu o legătură între cele 2 piste pentru asigurarea mentenanţei", a precizat Banea în cadrul întâlnirii, el arătând că proiectul propus are susţinere atât din partea Ministerului Economiei, cât şi cel al Transporturilor.
OVIDIU VRÂNCEANU, Braşov Directorul IAR Ghimbav, Neculai Banea, a propus, într-o întâlnire cu reprezentanţii mediului de afaceri braşovean, realizarea unui aeroport de mici dimensiuni pe infrastructura bazei Mircea Zorileanu, costurile unui astfel de proiect fiind estimate la 15 milioane de euro, bani care urmează să fie investiţi de primăria municipiului Braşov. Banea a arătat că anul trecut a fost înfiinţată societatea comercială Aeroportul SRL, în care