Dacă vă plimbați prin stațiunea Mamaia și veți vedea niște turiști îmbrăcați în tricouri inscripționate cu „mamaia360“ să zâmbiți: sunteți în direct pe internet!
Primul pas este accesarea site-ului, apoi, cu ajutorul unei hărți, poți intra în 30 de hoteluri din stațiune. Ai controlul interactiv asupra realității din recepție, hotel, restaurant. Poți privi în sus, în jos, la stânga sau la dreapta, te poți roti în orice direcție la 360 de grade. Cu un click, obiectele se pot apropia și apoi îndepărta, se poate trece dintr-o cameră în alta, dintr-un hotel în altul. O echipă de 25 de specialiști în IT, comunicare, marketing online lucrează la acest proiect, în care, până în prezent, sunt captate 27.154 de imagini din stațiune. Suma investită este de aproximativ 450.000 de euro și este o premieră mondială deoarece, de pe 7 iunie, câte 10 turiști vor fi urmăriți pas cu pas prin stațiune într-un sejur complet. Un fel de reality show, la care participă, prin tragere la sorți, cei care accesează site-ul până pe data de 7 iunie. Sunteți online! Gabriel Turicianu, managing director al IPIX România, și-a mutat echipa pe litoral și spune că de trei ani pune la cale acest proiect, iar IPIX Corporation - marcă NASA „nu poate da greș“ într-un asemenea program de anvergură. Sunt șase echipe de lucru care înseamnă specialiști în captură imagine, procesare imagine, dezvoltare website, reality show.
Tehnologia IPIX a fost folosită inițial în laboratoarele NASA pentru proiecte militare și a fost adaptată proiectului care teleportează vizitatorul siteului www.mamaia360.ro în unități din Mamaia. „Revoluționarea modului în care vedem la distanță are beneficii directe; oamenilor le place să facă tururi virtuale, le oferă încredere să facă o rezervare online sau prin telefon. Fiecare hotel are câte un site de prezentare cu imagini actualizate, însă noul site este singurul