Stanca Cismaru, unul din fondatorii producatorului local de cosmetic Gerocossen, ce detine si functia de director general al companiei, a primit ultima oferta de preluare in urma cu trei ani. Nu a vrut sa vanda pentru ca e prea atasata de afacerea pe care a infiintat-o in 1990.
Stanca Cismaru, 74 de ani, inca se afla la conducerea companiei, iar in momentul in care se va retrage participatia pe care o detine o va lasa unuia din cei doi fii ai sai.
“Noi, cei trei actionari, detinem participatii similare, eu avand cu cateva procente mai mult decat ceilalti. Insa niciodata nu au fost probleme din aceasta privinta pentru ca deciziile le-am luat de comun acord”, spune Cismaru.
Gerocossen a fost curtata in cei 20 de ani de existenta atat de fonduri de investitii, cat si de companii din domenii. Niciunul din petitori nu a facut insa vreo oferta concreta, iar intentiile s-au oprit in faza de tatonare. Insa toti cei interesati doreau sa achizitioneze un pachet majoritar.
“Daca cineva ar veni maine si ar oferi 10 milioane de euro pentru companie, as putea sa ma asez la niste discutii. Cred ca o oferta mai mica de 10 milioane de euro ar fi una incorecta, avand in vedere brandul companiei, cat si investitiile pe care le-am facut in toti acesti ani”, mentioneaza Cismaru.
Investitiile pe care le-a suportat producatorul de cosmetic de la infiintare si pana in prezent se ridica la circa 3,5 milioane de euro. Pe fondul acestei dezvoltari, compania a inregistrat o cifra de afaceri de circa 11 mil. lei in 2009 ( 2,6 mil. euro), in crestere cu 11,1% in lei fata de valoarea de 9,9 mil. lei (2,7 mil. euro) consemnata in 2008.
Gerocossen a reusit sa-si pastreze anul trecut aceeasi marja de profit net ca in 2008, respectiv 13%, in ciuda conditiilor dificile datorate crizei si perioadei de iarna, care a impiedicat oamenii sa iasa la cumparaturi la fel de