Pe site-ul www.mamaia360.ro se poate face turul staţiunii prin camere web amplasate în restaurante, hoteluri şi parcuri de distracţii. Dacă vă plimbaţi prin staţiunea Mamaia şi vedeţi turişti îmbrăcaţi în tricouri inscripţionate cu „mamaia360“, zâmbiţi: sunteţi în direct pe internet!
Primul pas este accesarea site-ului www.mamaia360.ro, apoi, cu ajutorul unei hărţi, se poate intra în 30 de hoteluri din staţiune. Prin recepţie, restaurant prin camere. Cu un click, obiectele se pot apropia şi apoi îndepărta, se poate trece dintr-o cameră în alta, dintr-un hotel în altul.
O echipă de 25 de specialişti în IT, comunicare şi marketing online lucrează la acest proiect, în care, până în prezent, sunt captate 27.154 de imagini din staţiune.
Tehnologie NASA
Suma investită este de aproximativ 450.000 de euro şi este o premieră mondială deoarece de la 7 iunie câte 10 turişti vor fi urmăriţi pas cu pas prin staţiune într-un sejur complet. Un fel de reality show, la care participă, prin tragere la sorţi, cei care accesează site-ul până la 7 iunie.
Gabriel Turicianu, managing director al IPIX România, şi-a mutat echipa pe litoral şi spune că de trei ani pune la cale acest proiect, iar IPIX Corporation, marcă NASA, „nu poate da greş" într-un asemenea program de anvergură. Sunt şase echipe de lucru, care înseamnă specialişti în captură imagine, procesare imagine, dezvoltare website, reality show.
Tehnologia IPIX a fost folosită iniţial în laboratoarele NASA pentru proiecte militare şi a fost adaptată proiectului care teleportează vizitatorul site-ului www.mamaia360.ro în unităţi din Mamaia.
„Revoluţionarea modului în care vedem la distanţă are beneficii directe; oamenilor le place să facă tururi virtuale, le oferă încredere să facă o rezervare online sau prin telefon. Fiecare hotel are câte un site de prezentare cu imagini actualizate, î