Potentialul fluvial si iesirea la Marea Neagra a Romaniei ar putea fi fructificate mai bine prin noua strategie europeana pentru zona Dunarii, a precizat europarlamentarul social democrat Adriana Ticau.
"Portul Constanta este al zecelea din punct de vedere al transportului de containere si al XVI-lea din punct de vedere al traficului de marfuri. Potential exista, insa din pacate transportul fluvial nu este suficient dezvoltat, nu este asigurata o buna legatura cu Rinul si de aceea multe nave prefera in momentul de fata sa efectueze un transport maritim, lungind practic distanta dintre portul Roterdam si Constanta cu 4.000 de kilometri, sau prefera transportul de marfa in sistem feroviar sau rutier", a declarat Adriana Ticau la TV Ziare.com
Urmareste AICI inregistrarea emisiunii cu Adriana Ticau.
"Toate porturile romanesti trebuie dezvoltate. Evident ca foarte importante sunt porturile situate de-a lungul tronsonului maritim, ma refer aici la Sulina, Tulcea, Galati si Braila, dar si celelalte porturi trebuie sa fie modernizate pentru ca numai in felul acesta putem sa avem un volum mai mare de marfa transportat pe Dunare, dar si un interes pentru turistii care vor sa viziteze zona Dunarii", a adaugat eurodeputata PSD.
"Infrastructura portuara trebuie dezvoltata ca sa putem dezvolta si turismul. Comisia Europeana vine cu niste proiecte. De exemplu NAIADES (n.r. Navigation and Inland Waterway Action and Development in Europe) pentru modernizarea flotei, dar si proiectul Marco Polo care prevede mutarea transportului de marfa feroviar si rutier in naval. Exista fonduri structurale si ajutoare de stat pentru modernizarea porturilor", a precizat social democrata.
Adriana Ticau a mai spus ca nu doar Romania este interesata de zona Dunarii, ci si tarile vecine, cum ar fi Bulgaria sau Ucraina, dar si altele.