Reprezentantii Ursus Breweries sustin ca nu au taiat bugetul de marketing anul trecut, ceea ce a dus compania la o cota de piata de 32%, in crestere cu patru procente fata de 2008, desi vanzarile s-au redus cu 13%, respectiv cu 80 de milioane de litri. In acelasi interval piata a scazut cu peste 15%.
Investitiile in promovare se vad insa intr-o reducere a profitului, fara ca oficialii Ursus sa avanseze cifre exacte privind acest declin. "Noi nu credem in eficienta taierii bugetelor de marketing. Vedem investitia de marketing ca o investitie in viitor, de aceea intr-un an de criza nu trebuie sa tai, ci sa eficientizezi ceea ce ai", declara Andrei Haret, managerul de 39 de ani al subsidiarei locale a SABMiller care va prelua conducerea companiei din Ungaria a grupului, Dreher Breweries, la inceputul lunii iulie a acestui an.
Haret nu a dezvaluit procentul cu care profitul Ursus Breweries s-a diminuat in anul financiar aprilie 2009 - martie 2010 si nici valoarea bugetului de marketing pentru aceeasi perioada. El a mentionat insa ca investitiile in marketing si promovare au fost relativ la acelasi nivel cu cele din 2008.
In urma cu doi ani, Ursus Breweries a avut un buget de promovare de peste 70 mil. euro (suma rate-card), fiind cel mai mare investitor in publicitate din industria berii, in timp ce media investitiilor in promovare in ultimii ani era de circa 50 mil. euro (rate-card), potrivit datelor agentiei de monitorizare Alfa Cont.
"Ceea ce s-a schimbat anul trecut a fost mixul de canale folosite pentru promovare. Am cautat sa migram in zona de comunicare directa cu consumatorul, atat in ceea ce priveste zona de digital media (campanii de publicitate online - n. red.), cat si punctul de vanzare, deoarece cred ca noua tendinta in marketing este promovarea personalizata si comunicarea unu la unu", a explicat presedintele interimar al Ur