Prima baterie care functioneaza pe baza de aer, cu o capacitate de stocare de 10 ori mai mare decat cea a bateriilor traditionale, a fost lansata pe piata.
Oamenii de stiinta spun ca revolutionara STAIR (St Andrews Air) ar putea insemna inceputul unei noi generatii de masini electrice, laptopuri si telefoane mobile, relateaza The Telegraph.
Practic, bateria se foloseste de oxigenul din mediul inconjurator, care intra printr-o nisa. Oxigenul reactioneaza apoi cu un compus din interiorul bateriei, carbonul poros, producand energie si incarcand bateria pe masura ce aceasta se descarca.
Inlocuirea componentei traditionale cu carbon poros si oxigen face ca si greutatea bateriei, dar si dimensiunea, sa fie mult reduse, ceea ce o face potrivita pentru masinile electrice, unde se incearca reducerea greutatii vehicului, a explicat profesorul peter Bruce, de la Universitatea St Andrews.
Prima baterie care functioneaza pe baza de aer, cu o capacitate de stocare de 10 ori mai mare decat cea a bateriilor traditionale, a fost lansata pe piata.
Oamenii de stiinta spun ca revolutionara STAIR (St Andrews Air) ar putea insemna inceputul unei noi generatii de masini electrice, laptopuri si telefoane mobile, relateaza The Telegraph.
Practic, bateria se foloseste de oxigenul din mediul inconjurator, care intra printr-o nisa. Oxigenul reactioneaza apoi cu un compus din interiorul bateriei, carbonul poros, producand energie si incarcand bateria pe masura ce aceasta se descarca.
Inlocuirea componentei traditionale cu carbon poros si oxigen face ca si greutatea bateriei, dar si dimensiunea, sa fie mult reduse, ceea ce o face potrivita pentru masinile electrice, unde se incearca reducerea greutatii vehicului, a explicat profesorul peter Bruce, de la Universitatea St Andrews.