In ultimii zece ani piata de comert online a facut pasi rapizi de la un domeniu inexistent la o piata cu cateva mii de magazine, insa cresterea acesteia depinde foarte mult de increderea consumatorilor si educarea acestora de catre cei care conduc magazinele de pe internet, au afirmat mai multi jucatori in domeniu la evenimentul “Noi tendinte si perspective in comertul electronic”, organizat de Web Club.
Desi anul trecut aproape toate domeniile au inregistrat scaderi importante, vanzarile online sunt printre putinele industrii care au crescut si vor creste si in acest an, fiind estimata o crestere de la 225-250 de milioane de euro in 2009 la 350 de milioane de euro, afirma Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, al doilea jucator in domeniu care detine PCfun si ElectroFun.
Insa, cu toate acestea, piata este considerata abia la inceput, iar dezvoltarea ei depinde mai ales de educarea consumatorului, astfel incat acesta sa aiba incredere in tranzactiile online.
“Dintr-un studiu facut cu Daedalus (n.red compania de cercetare Daedalus Millward Brown) pe utilizatorii de telefonie mobila, a reiesit ca 25% dintre ei nu utilizau internetul. Din restul de 75%, un sfert faceau achizitii online, ceea ce noua, initial, ni s-a parut destul de mult. Mai mult de jumatate dintre cei care nu voiau sa achizitioneze online spuneau ca nu fac acest lucru pentru ca nu vad produsul si pentru ca nu vor sa plateasca la distanta. Astfel, am lansat transportul gratuit si extragarantia de retur, iar vanzarile au crescut cu 20%”, afirma Radu Apostolescu, directorul de marketing al eMag, cel mai mare retailer online cu afaceri de 64 de milioane de euro anul trecut.
Pentru acest an, compania estimeaza un business de 100 de milioane de euro.
Managerul eMag afirma, de asemenea, ca desi impresia este ca multi clienti se duc sa vada produsele la retailerii clasic