Producatorul de bere si bauturi racoritoare United Romanian Breweries Bereprod (URBB) s-a lansat pe piata apelor minerale cu brandul Bilbor, care va intra in competitie cu marcile de pe segmentul premium Dorna si Borsesc.
URBB are ca target obtinerea unei cote de 5-7% pe piata de ape minerale in urmatorii 5 ani.
Pentru a intra pe piata de ape minerale, producatorul Tuborg a infiintat o noua companie, Bilbor Mineral Water SRL, si a investit peste 10 mil. euro intr-un proiect greenfield de productie si comercializare apa, in localitatea Bilbor, judetul Harghita.
"Piata apelor minerale din Romania are inca un potential de dezvoltare urias, atat pe fondul surselor de apa neexploatate pe care le are tara, cat si din punct de vedere al consumului per capita, care este pe un trend crescator daca eliminam influentele temporare ale crizei financiare", a declarat Shachar Shaine, presedinte Bilbor Mineral Water.
Reprezentantii URBB au mentionat ca doar 30% din sursele de apa din Romania sunt exploatate si ca piata are un potential de crestere de cel putin de doua ori.
"Apa minerala are cel mai mare potential de crestere din categoria bauturilor. Consumul anual in Romania este de 50 litri/cap de locuitor, un sfert fata de cat consuma un italian", au spus reprezentantii companiei.
Acestia apreciaza ca desi consumul de apa nu va creste pana la nivelul celui din Italia, se va dubla, totusi.
In contextul crizei, piata de apa minerala s-a comprimat cu 4% in volum anul trecut, in timp ce alte pietei de bauturi au avut scaderi drastice, de peste 15%.
"Ne asteptam ca in primul an de la lansarea apei Bilbor sa inregistram un volum de vanzari de circa 20 milioane litri, iar din punct de vedere valoric sa reprezinte 3 pana la 5% din cifra de afaceri a grupului URBB", a declarat Shachar Shaine.
El