Duster 1.5 dCi 4x4, versiunea de top a noii game Dacia, este, de departe, cel mai complet şi vrednic model realizat de producătorul autohton. În numai şase ani, Dacia a trecut de la „maşina de 5.000 de euro” la un model care costă 15.000 de euro. O aberaţie? Nicidecum.
Loganul cel urâţel n-a plecat nicăieri, ba chiar a devenit un fel de vedetă a unei pieţe auto europene schimonosite de criza financiară. Dusterul – acesta este noul automobil care costă şi de trei ori mai mult – joacă într-o ligă superioară, unde reuşeşte, totuşi, să propună cel mai rezonabil preţ.
Primul SUV fabricat la Piteşti aduce o mulţime de premiere pentru un autoturism din noua eră Dacia – care a demarat odată cu lansarea proiectului Logan.
Patru noutăţi valoroase
Duster este întâiul model Dacia echipat cu ESP, tracţiune integrală, cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte şi suspensie spate independentă, o „delicatesă” rezervată exclusiv versiunilor 4x4. Sistemul care cana lizează puterea motorului către ambele punţi a fost adaptat după cel utilizat de SUV-ul nobil Nissan Murano.
Fără a concura cu modelul nipon la capitolul look, Duster reuşeşte să fie o apariţie foarte credibilă şi plăcută pentru o maşină dintr-un segment necreditat cu reuşite estetice memorabile. Aprecierea nu este valabilă şi pentru cabină, care a rămas, din păcate, tributară vechilor metehne Dacia (nondesign, materiale plastice ordinare, organizare defectuoasă a comenzilor).
În versiunea de top, 1.5 dCi 4x4 Laureate – cea pe care am testat-o – asezonată cu mai toate opţionalele disponibile, Duster costă înspăimântător de mult pentru o Dacia – 17.255 de euro! La fel de adevărat este că va ajunge mai departe (pe drumuri neasfaltate) decât orice alt model din gama producătorului autohton şi chiar decât destule alte SUV-uri compacte.
Oraşul Pantelimon