Din peste 2.600 de produse traditionale romanesti, circa 16 sunt in diverse faze de obtinere a certificarii europene, magiunul de Topoloveni fiind primul care a obtinut avizul european, potrivit Luciei Mateescu, director general al Oficiului National al Produselor Traditionale si Ecologice, din cadrul Ministerului Agriculturii. Desi recunoaste ca disponibilitatea banilor pentru promovarea produselor traditionale romanesti sau pentru subventionarea plantatiilor de pomi fructiferi este o adevarata problema in momentul de fata, ministrul agriculturii, Mihail Dumitru, spune ca deocamdata foloseste resursele europene pentru sprijinirea acestor sectoare. "Ministerul sprijina producatorii pentru ca trebuie sa fim mai prezenti pe piata produselor traditionale, cum ar fi mierea, laptele, sau branzeturile sau carnea", afirma Dumitru. Magiunul de Topoloveni, produs de compania Sonimpex Serv Com a familiei Stanciulov, urmeaza sa fie exportat din acest an, dupa ce timp de opt ani a mers in tari ca Germania sau Austria livrat vrac. "Dupa accesarea fondurilor europene pentru proiectul de 530.000 de euro am extins capacitatea de productie si pentru alte trei tipuri de dulceata, urmand sa producem peste 400 de tone anual. Suntem in discutii avansate cu Europa, America, Israel, Canada, iar la nivel national suntem deja prezenti in aproape toate hipermarketurile si supermarketurile", declara Bibiana Stanciulov, directorul general al Sonimpex Serv Com, care estimeaza ca va rula o cifra de afaceri de 3,5 mil. euro (14 mil. lei) in acest an, mare parte din contributia exportului.
Din peste 2.600 de produse traditionale romanesti, circa 16 sunt in diverse faze de obtinere a certificarii europene, magiunul de Topoloveni fiind primul care a obtinut avizul european, potrivit Luciei Mateescu, director general al Oficiului National al Produselor Traditionale si Ecologice, din cadrul M