Nici după patru luni de zile de la apariţie, groapa gigant de la Elice nu a fost astupată şi asfaltată. Autorităţile susţin că întârzierea s-a produs din cauza vremii nefavorabile şi a complicaţiilor care au apărut la canalul colector de canalizare
Groapa de la Elice a devenit un adevărat monument al gropilor din asfaltul şoselelor din România. A apărut pe 14 februarie, când un şofer aflat în trecere prin zonă a sesizat la numărul unic de urgenţă 112 faptul că o bucată imensă din Faleza Superioară s-a surpat.
Deşi iniţial părea o glumă proastă, vestea s-a dovedit cât se poate de reală. În scurt timp, groapa a ajuns la un record greu de egalat: cea mai mare din utimii 10 ani din oraş.
În Top 10 al gropilor de pe străzile României, întocmit de Adevărul şi Europa FM, "Gropzilla" nu a avut rival pe măsură la primul loc.
La acea dată, autorităţile au estimat că lucrările se vor finaliza în două săptămâni, iar constructorul estima că lucrările se vor finaliza la jumătatea lunii martie. Nici una din previziuni nu s-a confirmat.
Conform directorului SC Vâlceana, Constantin Mitroi, terenul din jurul gropii este foarte sensibil, muncitorii fiind tot timpul expuşi pericolului.
„Este o lucrare foarte dificilă. Iniţial a avut o lungime de 100 de metri şi o adâncime de 13 metri. Am avut probleme repetate cu malul, care s-a prăbuşit din cauza precipitaţiilor", ne-a spus directorul SC Vâlceana, societatea care lucrează la astuparea gropii monument.
„Sperăm ca în maxim două săptămâni să se reia circulaţia prin faţă pe la Elice, însă depinde foarte mult şi de cum va fi vremea", ne-a declarat, la rândul său, viceprimarul Nicuşor Ciumecenco.
Precipitaţiile au afectat malul
Joi dimineaţă, la „Gropzilla", cum o alintă tinerii care-şi fac veacul în zona de promenadă de la Elice, era linişte şi pa