Sylvan Goldman din Oklahoma este omul caruia trebuie sa ii multumim cand mergem la supermarket si ne plimbam linistiti, printre rafturi, cu caruciorul plin de cumparaturi.
In 4 iunie 1937 el a introdus in lantul sau de magazine Humty Dumpty din Oklahoma City un dispozitic format dintr-un cadru metalic si doua cosuri de sarma care sa ii ajute pe oameni sa transporte mai usor o cantitate mai mare prin magazin.
Goldman s-a gandit mult la inventia sa, iar intr-una din nopti a pus un cos de cumparaturi pe un scaun pliabil si roti la picioarele scaunului. Impreuna cu un angajat de-al sau a inceput sa construiasca scheletul metalic care urma sa sustina cumparaturile. Un alt mecanic, Arthur Kosted, a creat o metoda de producere in masa a carucioarelor.
Inventia lor a primit brevetul cu numarul 2.196.914 in 9 aprilie 1940 si a fost promovata ca parte a unui plan de a merge la magazin fara cosul de cumparaturi.
Totusi, caruciorul nu a avut succes imediat. Barbatii au refuzat initial sa il foloseasca pentru ca era prea efeminat, iar femeile il comparau cu un carut de copii, ceea ce le ofensa. Goldman a fost nevoit sa angajeze cateva modele pentru a se plimba cu caruciorul prin magazin si pentru a le arata clientilor la ce se foloseste.
In cele din urma, oamenii i-au inteles utilitatea, iar Sylvan Goldman a devenit multimilionar. El a continuat sa aduca modificari designului original, iar dimensiunea cosului a crescut dupa ce magazinele au realizat ca oamenii cumpara mai mult daca acesta e mai mare.
Cativa ani mai tarziu, in 1946, Orla Watson din Kansas City a inventat caruciorul de cumparaturi telescopic, care nu trebuia sa fie demontat si asamblat. Avand cosuri cu balamale, fiecare carucior putea fi impins in cel din fata pentru a economisi spatiu de depozitare, metoda folosita si in zilele noastre. Aceste