Intr-o perioada in care toti romanii isi doresc sa ajunga in Occident, compania ucraineana Aerosvit, cel mai nou jucator de pe piata aviatica locala, a lansat pe 30 aprilie o cursa regulata pe ruta Kiev - Bucuresti si asteapta un grad de ocupare de 80%.
In prezent, compania efectueaza patru zboruri pe saptamana in zilele de luni, marti, joi si vineri pe ruta Bucuresti - Kiev, cu o aeronava Embraer - 145, cu o capacitate de 49 de locuri.
“In prima luna de zbor am avut un grad de ocupare de peste 50%, aproape 100% lunea si vinerea si sub 20% martea si joia. Este un rezultat bun avand in vedere faptul ca pana in prezent nu ne-am promovat deloc pe piata din Romania. In urmatoarea perioada vom incepe o campanie outdoor”, a declarat, pentru Wall-Street, Serhiy Kaduchenko, directorul adjunct de vanzari internationale in cadrul Aerosvit.
Planurie ucrainenilor par a fi destul de serioase, si, la doar o luna de la lansare, iau in calcul marirea frecventei de zbor la 7 curse pe saptamana. “La sfarsitul lui iunie vom decide daca vom introduce zboruri zilnice pe relatia Bucuresti - Kiev. Decizia depinde de gradul de ocupare care ar trebui sa ajunga in jurul valorii de 80%”, a mai spus reprezentantul Aerosvit.
Pe piata locala, ucrainenii vizeaza atat traficul point-to-point, cat si cel de tranzit. “Lipsa vizei pentru cetatenii din UE, Statele Unite sau Japonia fac din Kiev un punct important de tranzit intre est si vest. Pana acum, ponderea pe zborul Kiev - Bucuresti a fost egala intre tranzit si point-to-point”, mai adauga acesta.
Cea mai mare parte a romanilor care au ales Kievul ca si punct de trafic au avut ca destinatie finala capitala Rusiei, Moscova. “Aerosvit are in prezent 5 zboruri zilnice spre Moscova. Peste 30% dintre pasagerii care pleaca din Bucuresti au ca punct final al calatoriei acest oras, relatiile comerciale dintre Romania si Ru