Compania de constructii Romstrade din Giurgiu, controlata de Nelu Iordache, a inregistrat anul trecut un profit net de 133,9 mil. lei (31,6 mil. euro), dublu fata de anul precedent, chiar daca sectorul constructiilor a scazut cu 17% anul trecut, pentru ca a avut in derulare mai multe contracte castigate in 2008.
Businessul Romstrade a crescut in conditiile in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a avut un buget record pentru ultimii cinci ani, investind aproape 1,2 mld. euro pentru construirea de autostrazi si reabilitarea de drumuri nationale.
Romstrade a castigat in perioada 2007-2009 in parteneriat sau in mod direct contracte cu statul in valoare de 600 mil. euro, cel mai mare fiind reabilitarea drumului Transalpina pe o lungime de 148 km dintre Transilvania si Oltenia, contract de 385 mil. euro. Reabilitarea Transalpina a generat de altfel si cel mai mare volum de lucrari pentru companie, in conditiile in care Romstrade a primit o finantare de 140 mil. euro de la banca elvetiana Credit Suisse pentru finantarea lucrarilor, suma care a fost consumata integral anul trecut. Compania din Giurgiu a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 1,13 mld. lei (267,9 mil. euro), in crestere cu 14% fata de anul precedent, devenind cel mai mare constructor de pe piata locala. Romstrade a depasit astfel Hidroconstructia, cu afaceri de 265 mil. euro, care a ocupat in ultimii zece ani prima pozitie in topul companiilor de constructii.
Odata cu reducerea bugetului de investitii al Guvernului pentru infrastructura, Nelu Iordache si-a bugetat pentru anul acesta o scadere a cifrei de afaceri cu 13%, pana la 990,8 mil. lei, in timp ce profitul va scadea pana la 92 mil. lei.
Iordache a reusit in ultimii trei ani de zile sa-i depaseasca pe alti antreprenori romani, cunoscuti ca regi ai asfaltului precum Dorinel Umbrarescu (proprieta