Artmark ne-a adus poveşti marinăreşti. Nu din seria fabulatorie, ci din cea imagistică, visătoare, contemplativă. A programat din timp o colectă de picturi şi lucrări de grafică pe marea şi fascinantă temă marină, a promovat ca atare programul de primiri de lucrări şi mai apoi licitaţia, in două şedinte, prezentate şi ele in două locaţii care nu au nimic in comun. .. cu excepţia apei, am putea spune. Prima şedinţă a avut loc la Biblioteca Centrală Universitară, in fieful consacrat deja de licitaţiile organizate de GoldArt, dar de această dată in aulă, nu in sala modernă de expoziţii. Aici, evident, a fost un mediu propice pentru imaginile de la Balcic, vreo 11 in total, pentru peisajele marine cu ape răvăşite de furtună sau cu apusuri ori răsărituri poetice, pentru ţărmurile rupte valuri, dar şi pentru fermecătoare tonuri de culoare visate de artişti...
Runda a doua a licitaţiei de marine s-a mutat din centrul Bucureştiului la periferie, spre Otopeni, in roşul showroom al exclusiviştilor de la Ferrari. Tot marine şi pentru publicul care astfel a intrat şi in ambianţa luxoasă a scuderiei. Luxul modern al cailor-putere şi preţioasa modernitate a educaţiei de mare clasă dorită de Fundaţiile Regale.
Ideea Artmark de a organiza o licitaţie de marine a fost o provocare pentru piaţa de artă. Şi alte case de licitaţii au avut in oferte lucrări pe această temă, parcă mai multe ca de obicei. Deponenţii au plimbat lucrările de la o casă la alta in căutarea celui mai bun preţ de pornire, fără să ştie că şedinţa de licitaţie, ridicarea cartonaşelor tranşează o tranzacţie. Alis a vândut un "Balcic" al lui Henri Viconte cu 2.000 de lei. Goldart are in ultimele trei şedinţe picturi cu imagini din Balcic, Veneţia, compoziţii cu vapoare, chiar o altă imagine din portul Dubrovnic semnata de Nicu Enea, gravurile preferatului casei regale, Anton Kaindl, o fântână din