După mai bine de un an în care au frecat menta, spaniolii din consorţiul Azvi-Vimac au început lucrul la infrastructura rutieră şi de cale ferată de pe malul românesc care face legătura cu podul de peste Dunăre de la Calafat. Critic înfocat al spaniolilor de-a lungul timpului, lui Radu Berceanu, ministrul transporturilor, prezent ieri pe şantier, i-a mai venit inima la loc când a văzut utilajele la treabă.
Ministrul transporturilor a inspectat ieri şantierul de pe malul românesc unde se lucrează la infrastructura ce face racordul cu podul de peste Dunăre. De această dată nu i-a mai criticat pe spanioli, ci le-a cerut informaţii despre stadiul lucrării, iar la final i-a băgat în şedinţă. Pe ici, pe colo, ministrul i-a înţepat pe reprezentanţii consorţiului care se învârteau ca titirezii pe lângă el, încercând să-i intre în graţii. Berceanu le-a tulburat liniştea spaniolilor când i-a întrebat de ce o clădire administrativă are ziduri groase ca ale unui buncăr. „E pe două niveluri“, a venit răspunsul. „Cam mult beton“, a replicat ministrul. În cele din urmă, inginerul desemnat să-l pună la curent pe ministru l-a convins cu ajutorul colegilor că pe şantier e greu, că au găsit conducte acolo unde nu se aşteptau sau că pământul e moale. Situaţia nu este deloc roz, chiar dacă spaniolii au demarat lucrul în forţă în urmă cu două luni. În iunie 2011, calea ferată şi drumul ce face racordul cu podul peste Dunăre, la care lucrează vecinii bulgari, trebuie finalizate. Greu de crezut chiar şi de către Radu Berceanu, care a folosit mereu cuvântul „dacă“ în discuţiile purtate cu constructorul.
Spaniolii îngraşă porcul în ajun
În cifre, situaţia de pe malul românesc stă în felul următor: pe sectorul de drum de 8,7 kilometri, gradul de finalizare a lucrărilor este de 20%. Din aceştia, 3,2 kilometri vor fi drum cu două benzi pe fiecare sens. Par