Managerii companiilor mediul privat si bancar, dar si reprezentanti ai statului au declarat ca pentru dezvoltarea Romaniei statul are nevoie de o strategie concreta si de realizarea unor prioritati pentru a putea creste investitiile straine si nivelul actual al exporturilor.
"Principala provocare a Romaniei este cresterea economica, ceea ce inseamna ca avem nevoie de o expansiune a exporturilor, o dezvoltare a investitiilor publice si de prudenta bugetara. Altfel, vorbim inutil de dezvoltarea Romaniei pe termen lung", a declarat Andreea Paul Vass, consilierul premierului Romaniei, Emil Boc, in cadrul conferintei "Cei mai mari jucatori din economie. Modernizarea Romaniei", realizata de Ziarul Financiar impreuna cu Cesarom - cel mai mare producator local de placi ceramice.
Christian Morath, director general al Cesarom - cel mai mare producator local de placi ceramice (gresie si faianta), sustine ca o masura care ar putea schimba aspectul Romaniei si ar contribui la revenirea economiei este impulsionarea exporturilor prin revitalizarea brandurilor romanesti. "Nu cred ca se poate discuta despre modernizarea Romaniei fara sa discutam despre brandurile romanesti, care se identifica in constiinta romanilor cu brandurile traditionale. In acest moment nu sunt foarte multe branduri romanesti care au reusit sa se impuna in alte tari, cum este Dacia, deoarece in ultimii 20 de ani de capitalism brandurile romanesti au devenit mai putin apreciate decat brandurile internationale, iar acest lucru trebuie sa se schimbe", a declarat Christian Morath, director general al Cesarom.
Sorin Mindrutescu, directorul general al Oracle Romania si presedintele AmCham, a adaugat ca Romania are nevoie in acest moment de stabilirea unor prioritati. "Nu vom face insa nimic daca nu regandim procesul administratiei" , a mai spus el.
Mariana Gheorghe, directorul general al OMV