Datoriile pe care unităţile spitaliceşti le-au strâns, până pe 26 mai, faţă de SC RAJA SA sunt de peste 600.000 de lei, reprezentând contravaloarea serviciilor furnizate până la data de 30.04.2010.
Potrivit purtătorului de cuvânt, Irina Oprea, "RAJA Constanţa a formulat către toţi aceşti debitori avizări şi convocări la conciliere în vederea recuperării creanţelor pe cale amiabilă. Totodată s-a procedat şi la încheierea de eşalonări a datoriilor cu instituţiile care au dat curs acestei proceduri. În cele din urmă, datorită neachitării restanţelor au fost trimise somaţii de plată şi notificări prin executor judecătoresc. Dând dovadă de o foarte mare înţelegere faţă de partea socială a acestor probleme, SC RAJA SA Constanţa a încercat stingerea acestor debite aducând această situaţie la cunoştinţa tuturor forurilor superioare, care puteau să ia măsurile necesare de îndreptare a situaţiei. Astfel, au fost transmise notificări către Ministerul Sănătăţii, Casa Naţională de Asigurări, Prefectura Constanţa, Direcţia de Sănătate Publică Constanţa, Casa de Asigurări de Sănătate Constanţa."
Se pare însă, că nici aceste măsuri nu au avut rezultate, şi prin urmare S.C. RAJA S.A. a ajuns să fie somată, la rândul său, să achite cu prioritate şi în termen legal, facturile emise de către furnizori.
Într-un comunicat de presă emis azi, se precizează că S.C. RAJA S.A. este un operator regional care asigură serviciul de apă şi de canalizare în judeţele Constanţa şi Ialomiţa, la peste un milion de consumatori. Ca şi abonamentul la cablu, telefonia mobilă, energia sau băuturile alcoolice, apa potabilă costă bani, iar cel care o consumă trebuie să o plătească. Nerecuperarea debitelor acumulate pune societatea RAJA SA Constanţa în imposibilitatea de achita facturile furnizărilor şi implicit, dincolo de voinţa noastră, de a priva toţi consumatorii din cele două judeţ