Ministerul Transporturilor ia in considerare rezilierea contractelor pentru construirea centurii ocolitoare Arad (12,3 km) si a autostrazii Cernavoda-Medgidia (19,2 km), contracte cu o valoare de 119 mil. euro, respectiv 180 mil. euro, pentru ca lucrarile stagneaza si nu vor fi finalizate la timp.
Centura ocolitoare Arad este construita de consortiul FCC Construction, cel mai mare constructor spaniol, si Porr Technobau (Austria), in timp la autostrada Cernavoda-Medgidia lucrarile sunt executate de compania franceza Colas. Acestea ar putea fi primele contracte de autostrazi care vor fi reziliate dupa ce a fost castigat contractul, singurele proiecte de infrastructura anulate pana in prezent fiind la reabilitari de drumuri nationale si construirea de centuri ocolitoare.
Radu Berceanu, ministrul transporturilor, le-a transmis ieri reprezentatilor FCC Construction, care se ocupa si de construirea pe zona bulgara a podului Vidin-Calafat, ca va rezilia contractul pentru centura Arad. Ministrul nu a facut nicio referire la contractul pentru realizarea autostrazii Cernavoda-Medgidia, insa informatia a fost confirmata de surse din CNADNR, care sustin ca in cazul in care companiile nu recupereaza intarzierile, contractele vor fi reziliate la ambele proiecte.
Lucrarile pentru construirea centurii Arad au fost incepute in aprilie 2009, iar cele pentru Cernavoda-Medgidia au fost demarate in iunie 2009, ambele lucrari avand ca termen de finalizare iunie 2011. Cele doua proiecte fac parte din tronsonul IV paneuropean si sunt cofinantate cu fonduri de la UE si de la Banca Europeana de Investitii.
Ambele contracte au fost printre primele de dupa '90 in care au fost prevazute amenzi in cazul in care constructorul nu respecta termenul de finalizare - cu 0,05% din valoarea contractului pentru fiecare zi de intarziere -, iar daca penalizarile ajung la 15%, se rez