Fiecare echipă calificată la competiţia din Africa de Sud are un slogan. Cuvintele au fost alese de fani şi vor fi aproape de fotbalişti pe parcursul competiţiei. La sfârşitul ei îl vom afla pe cel câştigător.
Ideea a apărut la propunerea unui important producător de maşini care, în baza unui parteneriat cu FIFA, s-a angajat să pună la dispoziţia fiecărei selecţionate un autocar pe care să scrie sloganul echipei respective pentru competiţia din Africa de Sud. Sloganurile celor 32 de echipe naţionale calificate la turneul final au fost alese după ce fanii din întreaga lume au făcut propuneri pe site-ul Federaţiei Internaţionale de Fotbal.
Italia, campioana mondială en-titre, speră să câştige trofeul pentru a doua oară consecutiv, iar sloganul ei, "Albastrul nostru pe cerul Africii", pare să se potrivească de minune cu planurile jucătorilor antrenaţi de Marcello Lippi. Culoarea tradiţională a echipamentului „macaronarilor" aduce un omagiu vechii case regale italiene, al cărei blazon imperial era dominat de azur. Din acest motiv, naţionala Italiei e denumită "squadra azzurra".
Spiritul samurailor şi stilul Kiwi
Fanii Greciei au dorit să-şi facă favoriţii să se simtă ca acasă ("Grecia e peste tot!"), în timp ce japonezii fac apel la curajul samurailor ("Spiritul samurailor nu moare! Japonia învinge!"). Coreea de Nord reaminteşte de surpriza de la turneul final din 1966, din Anglia, când a eliminat Italia din faza grupelor şi a condus cu 3-0 Portugalia lui Eusebio: "1966 din nou! Victorie pentru Coreea de Nord!".
Mexicanii îşi anunţă clar intenţiile ("E timpul pentru o nouă campioană!"), iar sloganul naţionalei helvete este scurt şi la obiect, fără „înflorituri". Este vorba de tradiţionalul „Hopp Schwiiz!" ("Hai Elveţia!"). Slovacii vor să tremure iarba de frica lor, iar neozeelandezii ameninţă că vor juca în stilul Kiwi. Ne vom lămuri în curâ