Am avut privilegiul de a fi invitat, recent, la Convenţia Turismului american – intitulată POW WOW 2010 – organizată de US Travel Association la Orlando, în Florida.
US Travel este una dintre cele mai puternice organizaţii neguvernamentale care grupează marile companii de transport, hoteliere, de entertainment şi de turism, ramură care dă economiei naţionale un procent important din cifra de afaceri şi de folosire a forţei de muncă. Odată pe an, într-una dintre zonele cu tradiţie şi resurse – iar Florida pare să fie statul cu cele mai mari disponibilităţi în materie – reprezentanţii acestei ramuri se întâlnesc şi negociază contractele viitorului an în valoare de multe miliarde de dolari. Scopul principal al acestor reuniuni care durează câte cinci zile este acela de a aduce în America cât mai mulţi turişti de peste hotare, Statele Unite fiind cea mai importantă destinaţie turistică internaţională. Pe locul doi figurează obiectivul de a mişca mase cât mai mari de oameni de-a lungul şi de-a latul Statelor, pentru a folosi la maximum baza turistică existentă.
La Orlando, anul acesta, au participat cu standuri proprii peste 1000 de firme, în timp ce numărul total al participanţilor a trecut de 5000. 1500 dintre aceştia au fost operatori şi cumpărători de servicii turistice din străinătate. Timp de trei zile, toţi au fost angrenaţi într-un program de negocieri pe cât de intensiv, pe atât de serios: printr-o programare computerizată, s-au întâlnit, preţ de câte 20 de minute şi au negociat. Au fost admise maxim 40 de întâlniri în cele trei zile. Cei care au absentat la mai mult de trei întâlniri preprogramate, au pierdut dreptul de a mai participa la ediţia următoare. Ritmul de lucru a fost de o intensitate pe care doar petrecerile organizate în fiecare seară, după negocieri au mai putut-o „îndulci”.
De ce am făcut acest expozeu? Cei care sunt obişnuiţi