Henri Coandă s-a născut pe 7 iunie 1886, în Bucureşti. A urmat Liceul „Sfântul Sava“ din Capitală şi Liceul Militar din Iaşi, pe care l-a absolvit ca şef de promoţie în 1905, devenind, ulterior, ofiţer de artilerie. Pasionat de tehnica zborului, construieşte la Arsenalul armatei din Dealul Spirii, între 1905 şi 1906, machete de rachete şi un avion rachetă propulsat prin fuzee. Avea atunci 19 ani. Totuşi, îşi dădea seama că fără un fundament ştiinţific nu putea finaliza ideile sale. De aceea studiază mecanica la „Technische Hochschule“ din Charlottenburg (Berlin), urmează cursurile Universităţii de Ştiinţe din Liège (Belgia) şi ale Institutului de Electrotehnică din Montefiore, apoi Şcoala superioară de aeronautică din Paris. Pentru a verifica experimental rezultatele cercetărilor teoretice, a realizat, cu ajutorul deja celebrului Gustave Eiffel şi al savantului Paul Painlevè, o platformă montată pe o locomotivă care a rulat cu 100 km/oră pe linia Paris-Saint Quentin. Henri Coandă a studiat cantitativ anumite fenomene aerodinamice utilizând o suflerie aerodinamică cu fum şi o balanţă aerodinamică de concepţie şi construcţie proprie. Fotografiile realizate în timpul experimentelor i-au permis să contribuie decisiv la stabilirea profilului aripilor, rezultatele sale fiind utilizate şi de alţi constructori de avioane.
Aeroplanul propulsat prin reacţie
În octombrie 1910 expune la al doilea Salon internaţional de aeronautică, organizat la Paris, în somptuosul Grand Palais de pe Champs-Elysèe, aeroplanul fără elice COANDĂ - 1910. Aeroplanul atrăgea atenţia vizitatorilor atât prin culoarea sa, roşu-închis, cât şi printr-o mulţime de soluţii originale: îi lipsea elicea, longeroanele principale ale aripilor erau fabricate din oţel aliat, în loc de lemn, erau acoperite cu un contraplacaj subţire în loc de pânza utilizată până atunci, profilul aripii