Pentru a-şi uşura munca la munte, localnicii din Stoeneşti, Argeş, au inventat o maşină mai populară decât Dacia: un hibrid între căruţă, ARO şi tractor. Preţ: 2.500 de lei. Sursa: Adrian ScutariuSursa: Adrian ScutariuSursa: Adrian ScutariuSursa: Adrian ScutariuSursa: Adrian Scutariu
1 /.
La Stoeneşti, lângă Câmpulung Muscel, au dispărut căruţele, nu vezi niciuna. În satul Slobozia, lângă râul Dâmboviţa, care şerpuieşte grăbit printre munţi, patru cai şi un mânz împrăştie pietrişul de pe mal. Sunt printre ultimii din comună şi am fi spus că sunt sălbatici dacă nu-l zăream pe stăpân, tolănit, ascuns sub paravanul unor crengi de brad.
La câteva case distanţă, lângă un gard, două caroserii de ARO, albe, care au început să se împrietenească cu rugina şi să le sugă pământul, se odihnesc la soare. Una dintre ele a fost rebotezată cu un spray de vopsea - „BMW X5”. De pe o uliţă din care ploaia a muşcat cu poftă în ultimele zile, se aude un huruit nervos de motor.
SUMARUL ARTICOLULUI Traşcareta, maşina agricolă care a tras caii pe dreaptaPerformanţele traşcaretei
Se apropie o maşină fără caroserie, cu maţele la vedere, care hăituieşte noroiul şi bălţile cu roţile mari. E traşcareta, un hibrid Made in Stoeneşti, care nu lipseşte din ograda niciunui gospodar care se respectă. În total, până acum, au renunţat la căruţă şi au trecut la volanul traşcaretei în jur de 70 de localnici.
„Pensionarele” Miliţiei urcă munţii cu girofarul
„Mai sunt vreo 2-3 moşi care au căruţă, restu’ au trecut pe traşcaretă”, spune Dan, posesorul decarosatei Stoeneşti 05. Tot el se încumetă, la început cu jumătate de gură, să împărtăşească din secretele traşcaretei. „Sunt făcute din ARO, cumpărate de prin târguri, de unde a găsit fiecare. Le-am scos caroseriile şi le-am schimbat ce nu mergea. Asta, de exemplu, are motor de tractor”, arată spr