Producătorul berii Tuborg, foştii acţionari ai Bere Azuga sau Jean Valvis sunt doar câţiva dintre cei care au investit, în ultima perioadă, zeci de milioane de euro în noi unităţi de producţie de apă. Vânzările de apă minerală din România sunt estimate, pentru 2010, la 300 de milioane de euro, însă în următorii ani se aşteaptă o creştere a acestora de până la trei ori.
Un român bea, în medie, 55 de litri de apă minerală (inclusiv apă plată) pe an, în timp ce alţi cetăţeni ai Uniunii Europene consumă anual aproximativ 150 de litri. Producătorii de profil se aşteaptă ca în următorii ani consumul să crească şi la noi şi să se apropie de media UE, în detrimentul vânzărilor de sucuri carbogazoase. Tocmai de aceea, mai mulţi investitori s-au gândit că acum este momentul să acţioneze şi să se orienteze spre producţia de apă minerală.
Cel mai nou investitor este United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producătorul berii Tuborg şi Carlsberg, care a lansat brandul de apă Bilbor, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro. URBB a construit o fabrică de apă minerală unde lucrează 35 de angajaţi în localitatea Bilbor din judeţul Harghita. „Consumul de apă se va dubla în următorii ani şi va scădea cel de băuturi răcoritoare carbonatate", a declarat Shachar Shaine, preşedintele URBB.
Cu o singură linie de îmbuteliere, unitatea de producţie are o capacitate de 12.000 de sticle de doi litri pe oră. URBB, care vizează în următorii cinci ani o cotă de 10% din piaţa internă de profil, intenţionează să exporte 25% din producţia de la Bilbor în ţările din Golf.
Evian de România
Pe viitor, reprezentanţii URBB se gândesc să lanseze chiar şi o gamă de produse cosmetice bazată pe apă minerală Bilbor, aşa cum există şi cosmeticele Evian produse cu ajutorul faimoasei ape din Franţa, a anticipat Shachar Shaine.
Mai la nord, în Suceava, se va deschide în