Pe româneşte "carpooling" e partajare de maşină, un fel de ia-mă nene, idee promovată de ceva timp şi la noi de site-ul cumasina.net.
Adică, ai o maşină, mergi de obicei singur la serviciu şi eşti gata să o împarţi cu alţi 3-4 şoferi care sunt în situaţia ta şi au fix acelaşi drum. Înmulţeşte cu o mie şi vezi cam câte maşini nu s-ar mai înghesui zilnic pe bulevardele Capitalei. Şi uite aşa, poate, Bucureştinul nostru n-ar mai fi la fel de aglomerat. Unde mai pui că scapi de stres, cheltui mai puţin şi cunoşti lume nouă. Ideea e una bună, dar bucureştenii cam indecişi. Chiar dacă grevele angajaţilor din transportul public le dau bătăi de cap. Deocamdată doar 19 şoferi sunt gata să intre în joc cumasina.net.
Carpooling-ul se aplică la traficul urban, naţional şi internaţional. Iar în sezonul estival există o secţiune specială pentru drumul spre litoral.
Ca să vedem ce stă în spatele site-ului cumasina.net, evz.ro a stă de vorbă cu Cristi Şchiopu, românul care a adus "partajarea de maşină" în România.
Cum şi când a apărut ideea site-ului?
Ideea cu site-ul de partajarea de maşina a apărut într-un şir de dimineţi (acum vreo doi ani) în care eu aşteptam autobuzul la Eroilor, spre Panduri, în Bucureşti, şi în care mă miram de fluviul de maşini cu un singur şofer, care stateau blocate în trafic în mai toate direcţiile. Mi-am spus că oamenii ăştia, chiar daca ar vrea să schimbe ceva, nu au o platformă care să le pună la dispoziţie un loc de întâlnire destinat partajării de maşină.
Apoi, aflându-mă în Belgia, am luat cunoştinţă de un site francez extrem de popular, care intermediază autostop pe Internet – alternativă foarte convenabilă la mersul cu trenul. Acestea au fost motivele pentru care mi-am zis : România nu are aşa ceva şi ar trebui să aibă.
TOT BANATU-I FRUNCEA
Câţi bucureşteni s-au înscris pe site - şoferi şi pasageri?
La