United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul Tuborg si unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a berii, a lansat oficial brandul de apa Bilbor, care va intra in competitie directa cu marci precum Dorna si Borsec.
“Am lucrat doi ani la acest proiect. In 2005 am decis sa trecem de la o companie de bere la una de bauturi. Am avut nevoie de mai mult timp pentru a demara proiectul din cauza infrastructurii si a accesului destul de dificil in zona. De asemenea, am dorit sa lansam in acelasi timp ambele izvoare, cel de apa minerala si cel de apa plata”, spune Shachar Shaine (foto), presedintele URBB.
De asemenea, decizia de a intra pe acest segment de piata a fost determinata si de faptul ca doar 30% din sursele de apa din Romania sunt exploatate in prezent.
Localitatea Bilbor, aflata la 28 km de Toplita si la 9 kim de hotarul cu judetul Suceava, a fost aleasa de URBB pentru un proiect Greenfield cu o valoare initiala de 10 mil. euro, dintre care 3 mil. euro reprezinta un credit bancar contractat de la BRD pe o perioada de 10 ani. In fabrica din Bilbor lucreaza in prezent 35 de angajati.
5 ani au fost necesari pentru gasirea izvorului potrivit. “Am cautat sa avem o combinatie intre o apa minerala bogata in minerale si o apa plata usoara. Am avut si doua optiuni pentru numele produsului. Prima a fost Q, iar varianta finala a ramas Bilbor, intrucat exista o corelatie intre brand si locatie”, explica Shaine.
Cu o singura linie de imbuteliere, unitatea de productie are o capacitate de 12.000 sticle de 2 litri/ora, putand sustine o cota de piata de 5-7%. Tinta companiei pentru urmatorii 5 ani este atingerea unei cote de piata de 10% in industria apelor minerale.
De asemenea, Shachar Shaine preconizeaza ca pana la finalul acestui an business-ul cu apa minerala sa detina o pondere de 5% din totalul afacerilor URBB.