După bere şi sucuri de fructe, compania comercializează şi apă minerală
Consumul mic actual pe cap de locuitor arată că există potenţial de creştere, explică oficialii companiei
United Romania Breweries Bereprod (URBB) şi-a făcut intrarea pe piaţa apelor minerale, lansând în mod oficial noul produs săptămâna trecută, deşi acesta era deja disponibil pe piaţă, însă fără să "trădeze" producătorul. Potrivit preşedintelui companiei Shachar Shaine, URBB s-a pregătit timp de doi ani pentru acest moment, amânat de dificultatea în dezvoltarea infrastructurii şi sincronizarea producţiilor de apă plată şi carbonatată. "Am lucrat doi ani la acest proiect. În 2005 am decis să trecem de la o companie de bere la una de băuturi. Am avut nevoie de mai mult timp pentru a demara proiectul din cauza infrastructurii şi a accesului destul de dificil în zonă. De asemenea, am dorit să lansăm în acelaşi timp ambele izvoare, nu puteam lansa doar apa plată sau doar apa carbonatată", a declarat cu ocazia lansării oficiale a produsului Shachar Shaine (foto), preşedintele URBB.
Potrivit acestuia, investiţiile în dezvoltarea producţiei s-au ridicat la aproximativ 10 milioane de euro. Din această sumă, 3 milioane de euro au fost un împrumut de la BRD. Noul produs poartă numele localităţii din apropierea izvorului, Bilbor, din judeţul Harghita, după ce iniţial apa trebuia să se numească "Q".
Românii consumă cu 50% mai puţină apă minerală decât media Europei de Vest
Potrivit datelor publicate de URBB, pe piaţa locală activează cinci jucători importanţi. Romaqua este liderul pieţei care deţine o cotă de 26%, urmată de Apemin cu 24%, European Drinks cu 11%, Bucovina 5,5% şi Perla Harghitei, care are 4,2% din piaţă. Aşadar, Bilbor intră pe o piaţă aglomerată şi destul de concentrată. Însă strategia companiei se bazează pe consumul de apă minerală mic din R