Reducerea veniturilor, cresterea ratelor la leasing si a primelor de asigurare au determinat ca sute de automobile de lux, al caror pret trece de 30.000 de euro, sa fie vandute peste hotare de catre proprietari, in special pe piete precum Germania, Polonia sau Cehia.
"Estimarile noastre din feedback-ul pe care il primim de la dealeri este ca lunar intre 100 si 200 de masini second-hand scumpe de peste 30.000 - 40.000 de euro iau calea exportului. Ideea de baza este ca dealerii nu fac eforturi sa exporte, ei vor doar sa le vanda", a declarat Attila Okanyi, directorul Autovit. ro, cel mai mare site de oferte auto din Romania.
El a explicat ca situatia reexporturilor apare cu predilectie la dealeri de automobile scumpe, de branduri premium, care au solicitat la achizitie avansuri mici de la clienti, de 10-15%, si apoi a trebuit sa recupereze chiar si 80% din pretul initial al autovehiculului.
Acestia nu au mai putut sa astepte mai mult de doua luni, perioada medie obisnuita pentru revanzarea unui automobil, si au cautat alte canale de destocare decat cele de pe piata locala.
"De obicei este vorba de masini second-hand de circa 40.000 de euro. Chiar si noi am trimis cateva SUV-uri second-hand la export. Cel mai bun canal pentru a gasi clienti este internetul", a declarat Bogdan Munteanu, directorul de vanzari al Dom Automobile, importator si dealer multimarca de automobile premium.
Nu isi mai pot permite o masina de peste 40.000 de euro
Munteanu spune ca profilul celor care aduc masinile inapoi la dealer se incadreaza in segmentul celor care intampina dificultati financiare si nu isi mai pot permite la nivelul veniturilor actuale sustinerea cheltuielilor implicate de un automobil de peste 40.000 de euro.
Acest lucru se observa si in listele de oferte tot mai mari de automobile second ale dealerilor si companiilor de leasing,