Producatorul Tuborg si Carlsberg, compania URBB, arunca brandul Bilbor in lupta cu Dorna si Borsec si anunta tintele pe piata apelor minerale, estimata la 300 mil. euro: vanzari de peste 5 mil. euro in primul an, exporturi de 25% din productie si o cota de 10% in cinci ani. Cum sustin israelienii lansarea unui brand premium pe o piata in declin?
Intrarea pe piata apelor minerale in primele zile ale sezonului cu cel mai mare consum de racoritoare va aduce vanzari suplimentare de peste 5 mil. euro companiei URBB in acest an, potrivit lui Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod, companie cu afaceri de peste 100 mil. euro anual.
El pariaza si pe exporturi, in conditiile in care consumul local continua sa scada in acest an.
"Ce am facut in criza? M-am uitat in primul rand la venituri si am pus intrebarea: Ce putem face ca sa le crestem? Aici sunt mai multe variante: iti cresti cota de piata, dezvolti portofoliul de produse sau mergi mai mult pe exporturi. Apoi ma uit la costuri si incerc sa vin cu solutii pentru a fi mai eficienti fara sa ne atingem de cheltuielile cu resursele umane ale companiei", spune Shaine.
Evitarea vartejului scaderilor de vanzari ar putea fi in acest an lansarea Bilbor, un brand premium de apa minerala in care URBB vrea sa investeasca cateva milioane de lei pentru a-l face cunoscut pe piata.
"Nu va fi neaparat cea mai mare investitie intr-un brand al URBB din 2010", au afirmat reprezentantii companiei, fara a da valoarea bugetului de marketing.
Vor sa ia din clientii Borsec si Dorna
Acesta este, in schimb, cel mai mare pariu al companiei din 2010: in conditiile unui consum in declin cu circa 7% in acest an fata de 2009, Bilbor va trebui sa ia din cotele de piata ale Dorna si Borsec, cei mai mari competitori ai sai, dar si cele mai mari marci premium de pe piata.
Bors