„Festivalul Internaţional de Vinuri WINE TOUR”, organizat la sfârşit de săptămână în Piaţa Sfatului, a fost doar o picătură din fenomenul care s-a creat în jurul acestei licori, în alte ţări. Organizatorii, cei de la compania Tisza Expo, au încercat să aducă la Braşov vinuri mai puţin cunoscute din Ungaria (8 producători) şi din România (3) şi au fost la un pas de a veni cu viticultori din Croaţia şi Serbia. Deşi a lipsit celebrul Tokaj, care i-ar fi făcut curioşi pe mulţi braşoveni, la mesele aşezate în spatele Casei Sfatului, amatorii rodului de poamă s-au pus pe degustat vinuri din zonele Kunsag, Hajos-Bajai, Szekszard. Organizatorii au pus la punct un sistem de tichete de degustare, prin care orice necunoscător se putea decide care-i vinul său preferat. „E un prilej prin care consumatorul şi producătorul ajung să se cunoască faţă în faţă, să schimbe informaţii şi să se aprecieze mai bine. În plus, prin sistemul de tichete de degustare, fiecare poate să încerce orice brand/soi, de diferite vechimi, fără să cumpere neapărat sticla. E inversul a ceea ce se întâmplă la supermarket, când cumperi şi nu ştii ce iei”, ne spune Lăcrămioara Gal, manager de proiect la compania Tisza Export din Szeged. Degustător profesionist de vin, Gal le-a arătat braşovenilor care au poposit pe la târg, cum se face o degustare ca la carte.
Ce avem de
învăţat de la ei
Plecată de ani buni în Ungaria, Lăcrămioara Gal s-a integrat în industria de profil şi chiar a început să se identifice cu cultura vinului. „În Ungaria, târgurile de vin se ţin primăvara, atunci când vinul cules în toamnă a ajuns la o minimă ma-turaţie. În cinstea vinului se ţin festivaluri mari, cu uliţe întregi pline cu standuri de la producători şi mii de vizitatori. Ce am făcut noi aici este la dimensiuni reduse, însă este un început”, ne spune degustătorul. La Braşov au fost aduşi producători mici, cu