Retelele de magazine alimentare realizeaza un business de circa 800 mil. euro din vanzarea marcilor proprii, pe care le arunca in lupta cu brandurile mari cu un pret cu 10 - 20% mai mic.
Marcile proprii ale retelelor de magazine de bunuri de larg consum iau 4,5% din cheltuielile curente ale unei gospodarii, arata un studiu GfK realizat in primul trimestru. Mai mult, doar doi din zece consumatori care au incercat aceste produse spun ca nu le-au mai cumparat a doua oara.
Cresterea sensibilitatii la pret a clientilor si reducerea drastica a investitiilor producatorilor in lansari de noi branduri au constituit un teren propice pentru dezvoltarea marcilor proprii ale retelelor de magazine.
Astfel, in ultimii ani brandurile lanturilor de retail au avut o crestere de vanzari estimata la 80-100 mil. euro, in conditiile in care in T1 din 2009 acestea aveau o cota valorica de 4,1% dintr-o piata de circa 20 de miliarde de euro.
La nivelul pietei de bunuri de larg consum, vanzarile marcilor proprii ale retailerilor pot fi estimate astfel la aproximativ 800 mil. euro, ceea ce reprezinta aproape 10% din segmentul retailului alimentar modern.
Pe pietele dezvoltate din vestul Europei, unde retailul modern detine peste 80% din piata, precum Germania, Franta si Olanda, marcile retailerilor au in prezent o cota de peste 30% in sectorul bunurilor de larg consum, potrivit datelor GfK.
"Este un segment de piata care sigur va continua sa creasca in Romania, nu stiu insa daca ar putea ajunge atat de departe, la o cota de 30%. Marcile proprii creeaza in primul rand diferentiere intre lanturile mari de magazine", afirma Gunter Grieb, directorul executiv al retelei de magazine cu discount Profi.
Cresc de patru ori mai rapid decat piata
Consumul gospodariilor, per ansamblu, a crescut cu 6% anul trecut fata de 2008 insa a inregistrat o stagnare