Publicaţia editată de Adevărul Holding, cea mai vândută şi cea mai citită dintre ziarele quality, a lansat şi cea mai amplă campanie de culturalizare din România. Adevarul.ro conduce în topul site-urilor publicaţiilor de calitate. Luna trecută, ediţia online a avut 1.315.022 de vizitatori unici, depăşind gandul.info şi evz.ro.
Ziarul „Adevărul" a avut o evoluţie spectaculoasă de‑a lungul anilor. De la vânzări de sute de mii de exemplare a scăzut brusc la câteva zeci de mii de exemplare.
În momentul demisiei lui Cristian Tudor Popescu din funcţia de redactor-şef, în martie 2005, publicaţia vindea, în medie, 106.784 de exemplare pe apariţie. Plecarea acestuia a determinat scăderi până la minimul de 22.789 de copii pe apariţie.
La sfârşitul lui 2006 „Adevărul" a urcat de la 24.720 de exemplare pe ediţie (noiembrie 2006) la peste 35.000 în vara lui 2007. În noiembrie 2008, ziarul „Adevărul" devenea liderul publicaţiilor de calitate cu 56.140 de exemplare vândute, în medie, pe apariţie.
Dacă în cel de-al treilea trimestru 2009 vânzările ziarului „Adevărul" se plasau la 114.158 de exemplare pe ediţie, conform datelor Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), celelalte publicaţii concurente se aflau cu mult în urmă. Astfel, „Jurnalul Naţional" a avut în perioada iulie-septembrie 2009, vânzări medii de 56.059 de exemplare, chiar şi cu insertul de carte. „România liberă" a ajuns la un nivel de 45.144 de copii pe ediţie, iar „Evenimentul zilei", la 32.250.
1. cele mai mari vânzări de ziare
Cele mai recente cifre difuzate BRAT arată că după 17 luni, „Adevărul" continuă să fie liderul absolut al ziarelor de calitate. Publicaţia domină topul vânzărilor din noiembrie 2008, când avea 56.140 de copii vândute pe ediţie şi depăşea „Jurnalul Naţional".
Un an mai târziu, în noiembrie 2009, vânzările „Adevărul