Niciun ministru al Transporturilor nu s-a înţeles cu vreun primar al Capitalei, în ultimii 20 de ani, pe tema transferului Metrorex de la minister la administraţia locală. Transportul public din subteranele Capitalei este susţinut financiar de la bugetul de stat. Primăria Bucureşti nu administrează decât transportul public suprateran.
Scandalurile care au zguduit în ultima perioadă Metrorex SA şi, implicit, Ministerul Transporturilor readuc în discuţie o altă veche anomalie: metroul, un serviciu public funcţional numai în Capitală, „mănâncă" bani din taxele şi impozitele plătite de românii din toată ţara.
Mai citiţi şi:
Cel mai mic salariu net la Metrorex: 1.333 de lei pentru un muncitor necalificat
Metrorex declanşează greva generală doar dacă salariaţilor li se vor diminuna salariile
„Nu este normal, pentru că, pe aceeaşi logică, ne-ar putea cere oricine din ţară să le finanţăm transportul public din oraşe. De aceea, eu sunt pregătit să semnez şi mâine transferul Metrorex la Primăria Bucureşti", a explicat, ieri, pentru „Adevărul", ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
El a adăugat că se îndoieşte că municipalitatea ar răspunde favorabil, pentru că nu ar avea cum să acopere subvenţii de 300 de milioane de lei anual. Răspunsul nu a venit deloc, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, refuzând să comunice ieri pe această temă. Tentative în a transfera metroul de la Ministerul Transporturilor la Primăria Municipiului Bucureşti au existat, în special după anul 2000, aproape la fiecare întâlnire dintre primarii şi miniştrii din această perioadă.
Udrişte s-a sucit
Cele mai multe tatonări au existat pe vremea edilului-şef Adriean Videanu şi a ministrului Radu Berceanu. Ambii susţineau că sunt de acord cu transferul, însă demersuri în acest sens nu au fost făcute niciodată. Mai mult, în mandatul lui Videa