Expoziţia “Lucian Bernhard: Publicitate şi design la începutul secolului XX”, în cadrul căruia vor fi prezentate 48 de afişe şi 34 de simboluri publicitare folosite de Bernhard, unul din cei mai mari deigneri publicitari şi graficieni germani, de la început de secol XX, va fi vernisată joi, de la ora 18, la Muzeul de Artă din Cluj.
In expoziţie vor fi prezentate şi alte obiecte de grafică şi design publicitar, inclusiv afişe realizate pe email şi litografii originale apărute în suplimente ale unor ziare ale epocii.
Lucian Bernhard a adaptat afişul publicitar la dezvoltarea economică a societăţii, iar companii precum Bosch, Pelikan, Kaffee HAG se orientează şi acuzm la conceperea materialelor publicitare, după cele realizate de designerul german la început de secol XX, au menţionat reprezentanţii Muzeului de Artă din Cluj-Napoca.
“Lucian Bernhard a participat la dezvoltarea unui limbaj de publicitate modern, care corespunde noului ritm de viaţă datorat de dezvoltarea economică. Ca creatorul asanumitului Sachplakat – afişul funcţional – devenind astfel o personalitate de referinţă în istoria artei afişelor”, se mai menţionează în comunicatul transmis de angajaţii Muzeului de ară clujean.
Curatorul expoziţiei, care va fi deschisă între 10 iunie şi 10 iulie, este Hubert Riedel, care a efectuat ani de cercetări pentrui proiectul expoziţiei.
Muzeul de Artă, aflat în subordina Consiliului Judeţean Cluj, organizează evenimentul în colaborare cu centrul Cultural German Cluj.