Pentru 2010 obiectivul portughezilor de la Millennium Bank in Romania este sa atinga o crestere sustinuta a cifrei de afaceri, in special pe seama segmentelor prioritare - credite ipotecare, depozite si tranzactii. La ipotecare, banca incearca sa se diferentieze de competitori prin calitatea serviciului si prin oferte calibrate in functie de riscul clientului, la depozite prin dobanzi competitive pentru mai multe maturitati relevante, iar la tranzactii prin atragerea de conturi de salarii, internet banking si servicii de debitare directa.
Lansata ca investitie de la zero in toamna lui 2007, filiala locala a bancii portugheze Millennium Bank nu a avut ragaz in fata crizei sa castige o masa critica de business, asa incat veniturile generate nu pot acoperi costurile de operare. In 2009, pierderea a fost de 38 mil. euro, fata de 32,9 mil. euro in 2008.
Baza de clienti a ajuns in 2009 la circa 27.100, fata de 22.700 in 2008. Portofoliul de credite a urcat la aproape 243 mil. euro, cu 7,8% fata de 2008. Pierderile din credite si provizioanele s-au majorat insa cu 55%, pana la 16,6 mil. euro.
Banca-mama considera ca filiala locala si-a demonstrat capacitatea de adaptare intr-un timp scurt la noul context de piata, iar noul model de business axat pe clienti persoane fizice si IMM-uri este adecvat.
"Banca este in pozitia de a-si creste afacerile", se spune in raportul anual al Millennium.
Dobanzile mari oferite la depozite au adus o crestere de 141% a sumelor atrase, iar cotele de piata la creditele ipotecare si la creditele de consum au trecut de 0,6%.
Inca de anul trecut a fost aplicat un plan de reducere a costurilor care ar urma sa contribuie la cresterea eficientei operatiunilor. Pentru diminuarea costului riscului, banca mizeaza pe o politica mai conservatoare de acordare a creditelor si pe un proces mai eficient de recuperare a banilo